Kavandegan

بازار ارز و سکه نیمه تمام ماند

Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email
Share on linkedin

فهرست مطالب :

بازار ارز و سکه نیمه تمام ماند. بازار ارز یک نیمه داشت/ قیمت‌ها در بازار همان دیروزی بودند/ رکورد معاملات توافقی شکست/ تتر کانال ۳۳ را از دست داد/ حداقل سود صراف‌ها از شکاف بازار رسمی چقدر است؟

بازار چهارشنبه تا ساعت دو بعداظهر کار کرد، از این ساعت به بعد تمام پاساژها بسته شدند. در نیمه اول که بازار فعال بود قیمت دلار هرات روی ۳۲ هزار و ۵۰۰ در نوسان بود و از دو به بعد این سطح را از دست داد. تهران هم مثل سه‌شنبه و در سطح ۳۲ هزار و 700 تا ۸۰۰ تومان معامله می‌شد. اطلاعات منتشر شده از بازار رسمی نشان می‌دهد رکورد معاملات دلار توافقی در بازار متشکل شکسته شد. بر اساس آمار بانک مرکزی در بازار متشکل ۱۷.۵ میلیون دلار به صورت توافقی معامله شده است.

طلای آبشده با گپ قیمتی باز شد و در ادامه از مثلث حبس شده در سه هفته گذشته خارج شد اما نتوانست در بیرون از آن دوام بیاورد. ولی با اینحال آبشده به نرخ سه‌شنبه برنگشت تا روند هرات با آبشده ناهمسو شود.

در معاملات چهارشنبه تتر هم کانال ۳۳ را از دست داد و با دلار تهران همسو شد. الان تنها بازاری که بالای ۳۳ معامله می‌شود درهم است.

معامله‌گران اعتقاد داشتند اگر بازار نیمه دوم داشت شاید روند قیمت‌ها کمی تغییر می‌کرد، اما بدلیل پیش‌بینی تجمعات و انتظامی شدن فضا، بسیاری از آن‌ها ترجیح دادند ساعت دو از بازار خارج شوند. پاساژ فردوسی و مرکز تجارت جهانی هم در همین ساعت بسته شد.

در بازار چهارشنبه برخی از فعالان ارزی از یک محاسبه رونمایی کردند. به گفته آن‌ها آمار رسمی نشان می‌دهد، در ۳۱ روز معاملات دلار توافقی، ۳۸۱ میلیون دلار به طور میانگین معامله شده است. باتوجه به شکاف ۴۰۰ تومانی توافقی و سهمیه‌ای، ۱۵۲ میلیارد تومان مابه‌التفاوت وجود دارد. اگر این مابه‌التفاوت را بطور یکسان بین تمام صرافی‌های ثبت شده در بازار متشکل توزیع کنیم، هر صرافی حداقل نیم میلیارد از این شکاف سود می‌برد. شکافی که هدیه بازارساز به صراف‌هاست.

منبع: اکو ایران

جدیدترین مقالات

شلنگ کامپوزیت High Temperature

امروزه برای جا به جایی، تخلیه و کنترل برخی سیالات خاص شلنگ‌هایی طراحی و ساخته می‌شوند که کاربردهای

شلنگ کامپوزیت LPG Gas Service

شلنگ‌ها ابزارهای مهمی برای انتقال مایعات، گازها و سیالات خاص هستند و در انواع گوناگونی تولید می‌شوند که