Kavandegan

شلنگ انتقال محصولات نفتی

Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email
Share on linkedin

فهرست مطالب :

شلنگ انتقال محصولات نفتی

شلنگ انتقال محصولات نفتی دسته‌ای از انواع مختلف شلنگ می‌باشد که در ساخت آن از مواد اولیه مستحکم استفاده می‌گردد و به دلیل مقاومت بالا در مقابل شرایط محیطی، در انتقال فرآورده‌های نفتی استفاده می‌شوند. در روند تولید شلنگ انتقال محصولات نفتی از مواد پلی آمید استفاده می‌شود که مقدار مقاومت آن در حدود ۲۰ برابر شلنگ های دیگر است.

مقاومت بالای شلنگ انتقال محصولات نفتی در مقابل انواع حلال ها از جمله نفت، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است.

شماره تماس : 0218870220502188556845

بیشتر بخوانید : شیلنگ کامپوزیتی LPG

قیمت شلنگ انتقال محصولات نفتی

قیمت کالا اولین معیاری می‌باشد که خریداران به آن توجه می‌کنند و در بعضی موارد نیز عوامل مهم دیگر از جمله کیفیت را فدا می‌کنند.

در ادامه به عوامل مهمی که بر قیمت شلنگ انتقال محصولات نفتی تاثیر می‌گذارند، اشاره می‌کنیم.

  • مواد اولیه به کار رفته در ساخت انواع شلنگ انتقال محصولات نفتی
  • مقدار مقاومت انواع این محصول

با در نظر گرفتن همه این موارد کاوندگان کویر سبز در طول همه این سال‌ها سعی کرده که بهترین شلنگ انتقال محصولات نفتی را با پایین ترین قیمت به بازار عرضه نماید.

بیشتر بخوانید : فلکسیبل هوز

شماره تماس : 0218870220502188556845

ویژگی‌های شلنگ انتقال محصولات نفتی از نوع خرطومی

شلنگ خرطومی مخصوص انتقال محصولات نفتی یک نوع لوله خرطومی بسیار منعطف می‌باشد که به راحتی به هر شکل و حالتی قابلیت تبدیل دارد. به همین دلیل نیز می‌توان از آن در بسیاری از مکان‌ها و شرایطی که قرارگیری در آن‌ها دشوار است، استفاده نمود.

این نوع شلنگ انتقال محصولات نفتی در سایزهای 1-1.1/4- 1.1/2- 2-2.1/2- 3- 4- 5- 6- 8اینچ و شاخه های به طول استاندارد ۳۰ متر تولید می‌گردد و دمای کاری مقاومش در بازه دمای ۱۰- الی ۸۰+ درجه سانتیگراد می‌باشد.

این نوع لوله خرطومی نفتی متشکل از ۳ لایه می‌باشد و خارجی ترین لایه آن از جنس پی وی سی نرم و منعطف است، لایه میانی از جنس پی وی سی محکم و لایه درونی از جنس پی وی سی ضد سایش تشکیل شده و در نهایت یک ساختار بسیار مقاوم و مستحکم را فراهم می‌کند.

سطوح داخلی و بیرونی شلنگ انتقال محصولات نفتی از نوع خرطومی بسیار صاف و عاری از هرگونه خلل و فرج و پستی بلندی می‌باشد. بدین ترتیب مواد در زمانی که از درون شلنگ انتقال محصولات نفتی عبور کنند، بدون آنکه به مانعی برخورد نمایند به سادگی و به سرعت حرکت خواهند کرد. شلنگ انتقال محصولات نفتی از نوع خرطومی به دلیل ساختار مقاوم و مستحکم، در مقابل فشار، گرما، حرارت، سرما، آب، رطوبت و بسیاری از مواد دیگر بسیار مقاوم می‌باشد و به همین دلیل نیز بسیار دیرتر دچار آسیب و صدمه خواهد شد که بدین ترتیب در طی زمان طولانی تری فعالیت مفید دارد.

بیشتر بخوانید : سیستم آب باران

کاربرد شلنگ انتقال محصولات نفتی :

شلنگ انتقال محصولات نفتی از نوع داکت فلکسی آبی نفتی برای انتقال، مکش و تخلیه محصولات نفتی، انتقال روغن صنعتی، انتقال سوخت و انتقال بتن استفاده می‌شود.

شلنگ خرطومی آبی نفتی نیز برای انتقال مواد نفتی، شیمیایی، گازوئیل، بنزین، آب، مواد پودری، ذرات مختلف، بتن و موادی که به صورت ذرات پودری و مایع وجود دارند، مورد استفاده قرار گرفته و به دلیل مقاومت بسیار بالایی که برای آن تعریف شده، در مقابل این مواد شیمیایی از خود مقاومت نشان می‌دهد و به هیچ عنوان دچار آسیب و خوردگی نخواهد شد، همچنین شلنگ انتقال محصولات نفتی از نوع خرطومی دارای شعاع خم بسیار پایین هم می‌باشد.

از این محصول در بسیاری از صنایع گوناگون خصوصا صنایع پتروشیمی، نفت و گاز و کارخانه‌های فعال در این حوزه‌ها استفاده می‌کنند. اما به دلیل کاربری گسترده آن، از آن می‌توان در شرایط و کاربری‌های متنوعی هم استفاده کرد، بنابراین شینگ خرطومی آبی نفتی در بین انواع لوله‌های خرطومی هم رده خود بسیار پر طرفدار است و مهندسین حرفه ای در پروژه‌های خود ترجیح می‌دهند از این محصول به جای دیگر لوله‌های خرطومی استفاده نمایند.

بیشتر بخوانید : شلنگ کامپوزیتی LNG

شلنگ انتقال محصولات نفتی

شلنگ خرطومی آبی نفتی جهت انتقال مواد نفتی، شیمیایی، گازی، روغنی و مواد سمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این بدین معناست که ساختار شلنگ انتقال محصولات نفتی از نوع خرطومی به گونه‌ای است که در مقابل این گونه از مواد شیمیایی و سمی از خود مقاومت بسیار بالایی نشان خواهد داد و به هیچ وجه دچار هیچ گونه آسیب و مشکلی نمی‌شود. همچنین علاوه بر موارد ذکر شده، در مقابل عوامل طبیعی همچون گرما و سرما، رطوبت، حرارت بالا، تابش مستقیم خورشید، اشعه های طبیعی گوناگون، ورود حشرات و… هم بسیار مقاوم و آسیب ناپذیر می‌باشد.

شماره تماس : 0218870220502188556845

جدیدترین مقالات

شلنگ کامپوزیت High Temperature

امروزه برای جا به جایی، تخلیه و کنترل برخی سیالات خاص شلنگ‌هایی طراحی و ساخته می‌شوند که کاربردهای

شلنگ کامپوزیت LPG Gas Service

شلنگ‌ها ابزارهای مهمی برای انتقال مایعات، گازها و سیالات خاص هستند و در انواع گوناگونی تولید می‌شوند که