Kavandegan

شلنگ جهت هیدروکربنها

Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email
Share on linkedin

فهرست مطالب :

شلنگ جهت هیدروکربنها

شیلنگ جهت هیدروکربنها نوعی محصول تجهیزات صنعتی می‌باشد که برای انتقال سیالات به کار می‌رود. شیلنگ هیدرولیک که برای انتقال هیدروکربنها از آن استفاده می‌شود در واقع لوله ای منعطف می‌باشد که چند خروجی داشته و بسته به شیوه تولید و مواد به کار رفته در آن انواع متنوعی دارد.

از انواع شیلنگ هیدرولیک ( شلنگ جهت هیدروکربنها) می‌توان به شیلنگ آب، شیلنگ گاز، شیلنگ‌های صنعتی و غیره را نام برد. شلنگ جهت هیدروکربنها تحت فشار نوعی دیگر از شیلنگ‌ها می‌باشند که به دلیل ساختار خود و موادی که از آن ساخته شده‌اند، توانایی تحمل فشار بالاتری را دارند. یکی از مهمترین اجزای این شیلنگ،  لایه بیرونی و روکش آن است که لازم است از استحکام خوبی برخوردار باشد و در مقابل سایش، ازن و هیدروکربن‌ها مقاومت لازم را داشته باشد.

در ادامه به انواع این شلنگ جهت هیدروکربنها و ویژگی های آن می پردازیم.

شماره تماس : 0218870220502188556845

هیدروکربن چیست و چرا برای انتقال آن به شلنگ جهت هیدروکربنها نیاز داریم؟

هیدروکربن‌ها به ترکیبات شامل هیدروژن و کربن می‌گویند که جزو مواد تشکیل دهنده نفت خام و گاز طبیعی می‌باشند. این ترکیبات در انواع سوخت، روان‌کننده‌ها و همچنین مواد خام پلاستیک‌،‌ فیبر، مواد منفجره و مواد شیمیایی صنعتی استفاده می‌گردند. هیدروکربن‌ها به وفور در طبیعت یافت شده و علاوه بر سوخت‌ فسیلی، در درختان و گیاهان هم وجود دارند. با توجه به موارد گفته شده این ماده برای جابه جایی نیاز به شیلنگی مخصوص دارد که به بیرون نشت نکند و آسیب نبیند که شلنگ جهت هیدروکربنها را می‌توانید از کاوندگان کویر سبز تهیه نمایید.

بیشتر بخوانید : شلنگ جهت اسید سولفوریک

انواع شلنگ جهت هیدروکربنها

شلنگ جهت هیدروکربنها از نوع هیدرولیک بخشی از شلنگ‌های صنعتی می‌باشد که نقش انتقال سیالاتی مثل روغن را بر عهده دارند. انواع شیلنگ جهت هیدروکربنها از نوع هیدرولیک عبارتند از:

  • شلنگ‌های هیدرولیک مکشی
  • شلنگ‌های ترموپلاستیک
  • شلنگ دوبل و تکی
  • شلنگ جهت هیدروکربنها از نوع فشار قوی
  • شلنگ فشار ضعیف
  • شلنگ‌های فشار متوسط

شماره تماس : 0218870220502188556845

برترین نمونه این شلنگ جهت هیدروکربنها در کارخانجات و شرکت های صنعتی تولید می‌شود و به بازار عرضه خواهد شد. استاندارد بودن قطعات شلنگ جهت هیدروکربنها نقش مهمی در ایفا نمودن نقش و وظیفه انتقالی این محصولات ایفا می‌کند.

ویژگی‌های فنی شلنگ جهت هیدروکربنها از نوع فشار قوی

  • شلنگ جهت هیدروکربنها از نوع هیدرولیک فشار قوی شلنگی می‌باشد که از چهار یا شش لایه سیم فولادی تشکیل شده و برای فشار کاری بالا استفاده خواهد شد.
  • شلنگ هیدرولیک سیم دار فشار قوی برای انتقال سیالات هیدرولیکی مثل روغن‌های با پایه نفت، سوخت، انواع روانکار، امولسیون و هیدروکربن ها و …. استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید : شیلنگ مقاوم در برابر مواد شیمیایی

شلنگ جهت هیدروکربنها از نوع هیدرولیک سیم دار فشار متوسط

شلنگ هیدرولیک سیم دار فشار متوسط شلنگی می‌باشد که دارای یک یا دو لایه سیم فولادی بوده و برای سیستم‌های خط برگشت استفاده خواهد شد.

شلنگ جهت هیدرکربنها از نوع هیدرولیک سیم دار فشار متوسط برای انتقال سیالات هیدرولیکی مثل روغن‌های با پایه نفت،  انتقال سوخت، امولسیون و هیدروکربن ها و …. مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ویژگی شلنگ جهت هیدروکربنها از نوع ترموپلاستیک

  • مدول الاستیسیته پایین
  • مقاومت در کشش پایین
  • سختی این شلنگ جهت هیدروکربنها بسیار پایین تر از فلزات و سرامیک‌ها می‌باشد.
  • انعطاف پذیری بسیار زیاد به طور متوسط

شلنگ آب تحویل مکش برای انتقال هیدروکربنها

شلنگ جهت هیدروکربنها چند منظوره است که جهت استخراج و حمل اسیدها، پایه‌ها، کتون‌ها ، آلدهیدهای معطر، هیدروکربنهای کلر و دیگر مواد طراحی شده است. همین مورد در مورد شلنگ‌های مواد غذایی برای غذاهای حیوانات و گیاهان و مشروبات الکلی هم صدق می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر شلنگ جهت کاربری این محصول می‌توانید با ما در کاوندگان تماس بگیرید.

 اتصالات شلنگ جهت هیدروکربنها از نوع هیدرولیک

برای حصول اطمینان از عدم وجود هرگونه منفذ هوا در این شلنگ جهت هیدروکربنها، بهتر است آن را در فواصل زمانی معین بررسی کنید و در صورت مشاهده کاهش سیال یا نشتی، مورد مربوطه را بررسی کنید. وجود نشتی، چفت‌های شل شده در شلنگ جهت هیدروکربنها، خراشیدگی، پیچ خوردگی و دیگر خرابی ها را برای لوله‌های فلزی به کامل چک کنید. همچنین اتصالات و بست‌ها را جهت نشتی، گشادی، شیار، سوراخ و یادیگر معایب بازرسی نمایید و بخش‌های معیوب را تعویض یا تعمیر کنید و اطمینان حاصل نمایید که شلنگ جهت هیدروکربنها به هم ساییدگی نداشته باشند و به شکل صحیح نصب و محکم شده باشند.

هنگامی که خرابی یا نقصی در شلنگ جهت هیدروکربنها مشاهده نمودید بهتر است کل آن مسیر را تعویض نمایید و چنانچه بخش خراب محدود به یک ناحیه می‌باشد، می‌توان آن قسمت را جایگزین کرد. از شلنگ جهت هیدروکربنها که قدیمی باشد، می‌توان به عنوان قالب جهت خم نمودن شلنگ‌های جدید استفاده کرد، مگر آنکه آسیب زیادی دیده باشند و در این شرایط می‌توان قالب را ازسیم‌های آهنی نرم درست کرد.

لوله‌های آلومینیومی نرم با قطر بیرونی کمتر از نیم اینچ را شاید بتوانید با دست خم کنید اما برای دیگر لوله‌های شلنگ جهت هیدروکربنها می‌توانید از ابزار مناسب خم نمودن لوله به شکل دستی یا برقی استفاده کنید. شلنگ جهت هیدروکربنها ها باید با دقت خم شوند تا ازهرگونه پیچ خوردگی و یا چروک شدن جلوگیری بعمل آید. هنگام تعویض و نصب شلنگ جهت هیدروکربنها آن‌ها را با قطعه مجاور آن با دقت تنظیم نمایید که برای تنظیم و تراز شدن احتیاج به سفت کردن زیاد پیچ و مهره های بست آن نباشد. پس از آن نیز لوله کشی با ابزارشکل دادن و جوش مناسب هوای ۳۷ درجه با توجه به سایز شلنگ و لوله و نوع اتصالات حرارت داده خواهد شد.

شلنگ جهت هیدروکربنها

شلنگ جهت هیدروکربنها از نوع هیدرولیک در طیف گسترده‌ای در سراسر جهان به عنوان ابزاری برای انتقال گاز و یا مایع فشار بالا در ابزارآلات و فرآیندهای کارخانه‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. خطرات نشت احتمالی انتقال مایعات با فشار بالا بسیار زیاد می‌باشد و بنابراین مکانیسم‌های ایمنی مورد نیاز را از طریق روش تست دقیق مورد آزمایش قرار خواهد گرفت و تمام آداپتورهای کمکی، اجزاء اصلی اتصالات، شیر آلات و دیگر اتصالات شلنگ جهت هیدروکربنها به طور کامل تحت شرایط واقعی جهت کنترل پایداری و انعطاف پذیری آزمایش خواهند شد و پس از طی تمامی این مراحل در دست مصرف کنندگان قرار می‌گیرند.

شماره تماس : 0218870220502188556845

جدیدترین مقالات

شلنگ کامپوزیت High Temperature

امروزه برای جا به جایی، تخلیه و کنترل برخی سیالات خاص شلنگ‌هایی طراحی و ساخته می‌شوند که کاربردهای

شلنگ کامپوزیت LPG Gas Service

شلنگ‌ها ابزارهای مهمی برای انتقال مایعات، گازها و سیالات خاص هستند و در انواع گوناگونی تولید می‌شوند که