Kavandegan

شیلنگ انتقال مواد آروماتیک

Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email
Share on linkedin

فهرست مطالب :

شیلنگ انتقال مواد آروماتیک

شیلنگ تخلیه مواد آروماتیک مخصوص تخلیه و انتقال نفت , گازویی می‌باشد که این شیلنگ‌ها را به راحتی می‌توان برای انتقال مواد حتی بر خلاف جاذبه زمین هم به کار برد و به راحتی تا 15 بار فشار کاری را تحمل خواهد کرد.

پیش از هر چیز نیاز است که شیلنگ تخلیه آروماتیک متناسب با نیاز ما انتخاب گردد، از این رو ابتدا باید حتما با نیاز خود آشنا باشید و پس از آن با ما در کاوندگان کویر سبز تماس بگیرید تا شیلنگ انتقال مواد آروماتیک را با بهترین کیفیت ممکن در اختیارتان قرار دهیم.

بیشتر بخوانید : شلنگ جهت اسید سولفوریک

ترکیبات مواد آروماتیک که با شیلنگ انتقال مواد آروماتیک جا به جا می‌شوند :

بنزین به عنوان ساده ترین آروماتیک شناخته شده است و این ترکیب در فرآیند تولید کیومن، نیترو بنزن، استایرن، کلرو بنزن ها، آلکیل بنزن های خطی و دیگر موارد از این دست، کاربردهای بسیار زیادی دارد. اصلی ترین مزیتی که تولوئن دارد، حلال بودن آن می‌باشد و معمولا این مواد برای تولید نیتروتولوئن و بنزوئیک اسید و دیگر موارد مشابه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شماره تماس : 0218870220502188556845

و اما زایلن‌ها دسته‌ای دیگر از مواد قابل انتقال با شیلنگ انتقال مواد آروماتیک هستند که به سه دسته مختلف تقسیم می‌شوند و این سه دسته متازایلن، اورتوزایلن و پارازایلن نام دارند. هر یک از این مواد آروماتیک در یک زمینه خاص کاربرد دارند و تنها تفاوتی که این سه ماده با یکدیگر دارند، در محل قرارگیری گروه‌های متیل است و جالب است بدانید که بالغ بر ۸۰ درصد زایلن تولیدی پارازایلن می‌باشد که برای فرآیند تولید ترفتالیک اسید و دی متیل ترفتالات استفاده می‌شود.

با توجه به موارد گفته به حساسیت انتقال این مواد پی می‌بریم که باید با شیلنگ انتقال مواد آروماتیک جا به جا به شوند و ما در کاوندگان کویر سبز با توجه به نیازتان محصول کاربردی را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

مسیر انتقال فرآورده سوختی با شیلنگ انتقال مواد آروماتیک

لوله کشی در جایگاه سوخت با استفاده از شیلنگ انتقال مواد آروماتیک را می­توان به دو دسته تقسیم نمود:۱. تاسیسات۲. انتقال سوخت که دسته اول شامل لوله کشی مربوط به ساختمان اداری، سرویس بهداشتی و …  می‌شود که معمولا می­‌توان از لوله معمولی استفاده نمود و چالش خاصی در طراحی آن وجود ندارد.

اما دسته دوم لوله کشی جایگاه سوخت شامل موارد مهمی می­‌شود که نیاز به استفاده از شیلنگ مخصوص از جمله شیلنگ انتقال مواد آروماتیک دارد. خود این دسته از لوله کشی به دو قسمت ثابت و متحرک تقسیم خواهد شد و در بخش ثابت در حالتی که دیسپنسر و پمپ غریق وجود داشته باشد، شامل لوله از مخزن­‌های مدفون جایگاه تا یک انعشاب برای هر سکو و از آنجا انشعاب جدا در هر دیسپنسر است.

بیشتر بخوانید : شیلنگ مقاوم در برابر مواد شیمیایی

نکات ایمنی در مورد ترکیبات آروماتیک که نیاز به شیلنگ انتقال مواد آروماتیک دارد

از جمله نکات ایمنی مواد آروماتیک به موارد زیر اشاره نمود:

  • تماس چشم و پوست در محیط آروماتیک سبب تحریک شدید، خارش و آبریزش می‌گردد.
  • بلعیدن مواد آروماتیک منجر به سوزش گلو، دهان، حالت تهوع و تحریکات شکمی می‌شود.
  • بخار آروماتیک سنگین سبب سرگیجه و همچنین پایین آمدن کارایی دستگاه اعصاب مرکزی خواهد شد.
  • این مواد به راحتی قابل اشتعال هستند و ترکیبات آن با هوا یک مخلوط قابل انفجار را شکل می‌دهد.
  • جذب آروماتیک و استشمام آن برای هر شخص مضر است و از این رو باید در جا به جایی آن از شیلنگ انتفال مواد آروماتیک استفاده نمود.

با توجه به موارد گفته شده با مشتق سازی و فرآوری و استفاده از شیلنگ انتقال مواد آروماتیک می‌توانید میزان سرطان زا بودن این مواد را تا حد بسیاری کاهش دهید.

ویژگی­های مهم شیلنگ انتقال مواد آروماتیک

  • دما­ی عملکردی شیلنگ انتقال مواد آروماتیک: برای انتخاب شیلنگ انتقال مواد آروماتیک ابتدا باید دمای فرآورده انتقالی در نظر گرفته شود و پس از آن شیلنگی انتخاب شود که عملکرد مناسبی در دمای مورد نظر داشته باشد و در بلند مدت تغییری در ساختار شیلنگ انتقال مواد آروماتیک ایجاد نشود.
  • ضریب اصطکاک (Friction) شیلنگ انتقال مواد آروماتیک: در برخی موارد به علت طولانی بودن مسیر اصطکاک در مسیر انتقال، شیلنگ انتقال مواد آروماتیک بسیار مهم می­‌شود. بنابراین در کنار دیگر ویژگی­‌های این محصول ضریب اصطکاک شیلنگ انتقال مواد آروماتیک نیز باید در نظر گرفته شود.
  • استحکام شیلنگ انتقال مواد آروماتیک: این محصول با توجه به محلی که به کار گرفته می­شود، نیازمند استحکام ­های متفاوت می‌باشد و بعضی از شیلنگ­ ها در محل­هایی به کار گرفته می‌­شوند که به شدت در معرض آسیب دیدگی قرار خواهند گرفت.
  • انعطاف پذیری شیلنگ: از دیگر موارد استحکام انواع شیلنگ انتقال مواد آروماتیک این است که دارای انعطاف پذیری مناسبی است و به بیان دیگر شیلنگ باید راحتی پیچ و تاب نخورد، تا نشود و در عین حال بتوان آن را در مسیر مورد نظر قرار داد.
  • تاریخ مصرف شیلنگ انتقال مواد آروماتیک: معمولا بر روی شیلنگ انتقال مواد آروماتیک تاریخ تولید و انقضای شیلنگ درج شده که در حین خرید باید به ان توجه نمایید.

بیشتر بخوانید : شلنگ جهت هیدروکربنها

ما درکاوندگان کویر سبز بهترین شیلنگ انتقال مواد آروماتیک را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

شماره تماس : 0218870220502188556845

جدیدترین مقالات

شلنگ کامپوزیت High Temperature

امروزه برای جا به جایی، تخلیه و کنترل برخی سیالات خاص شلنگ‌هایی طراحی و ساخته می‌شوند که کاربردهای

شلنگ کامپوزیت LPG Gas Service

شلنگ‌ها ابزارهای مهمی برای انتقال مایعات، گازها و سیالات خاص هستند و در انواع گوناگونی تولید می‌شوند که