Kavandegan

شیلنگ مقاوم در برابر مواد شیمیایی

Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email
Share on linkedin

فهرست مطالب :

شیلنگ مقاوم در برابر مواد شیمیایی

شیلنگ مقاوم در برابر مواد شیمیایی دارای مقاومت بالایی در مقابل خورندگی مواد شیمیایی و اسیدی است که ویژگی‌های این نوع از شیلنگ مقاوم در برابر مواد شیمیایی دارای قابلیت‌هایی چون مقاومت بالا، عدم پیچ خوردن، مقاومت حرارتی زیاد، مقاومت در مقابل خورندگی مواد شیمیایی و عمر مفید و طولانی می‌باشد. همچنین شیلنگ مقاوم در برابر مواد شیمیایی در عملیات‌های سازمان آتش نشانی هم کاربرد بسیار دارد، به طوری که در لوازم آتش نشانی عموما شیلنگ‌های صنعتی پلاستیکی را با نام  شلنگ ضد اسید و مقاوم در برابر این ماده می شناسند. با توجه به استفاده از این شیلنگ مقاوم در برابر مواد شیمیایی در محیط‌های شیمیایی لایه بیرونی آن باید مقاومت بالایی در مقابل مواد شیمیایی قوی را داشته و همچنین دارای ماندگاری بسیار بالایی نیز باشد .

با توجه به کاربردهای فراوان این محصول در ادامه به ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

شماره تماس : 0218870220502188556845

ساختار شیلنگ مقاوم در برابر مواد شیمیایی

شیلنگ مقاوم در برابر مواد شیمیایی از یک تیوب داخلی برخوردار می‌باشد که جنس آن از EPDM بوده و نوعی لاستیک مصنوعی است که از مقاومت بسیاری بالایی در شرایط مختلف برخوردار است. از دیگر عوامل تشکیل دهنده شیلنگ مقاوم در برابر مواد شیمیایی، می‌توان به الیاف مصنوعی که با سیم مسی آنتی استاتیک تقویت شده است، اشاره نمود که به تنش پذیری بالای شیلنگ مقاوم در برابر مواد شیمیایی کمک می‌کند.

بعلاوه نیتریل و پلاستیک استفاده شده در تولید شیلنگ مقاوم در برابر مواد شیمیایی، سبب شده تا شیلنگ در مقابل عوامل اسیدی، حالال‌ها، تغییرات دمایی یا سرما و گرمای زیاد و ترک خوردگی مقاومت داشته باشند و انعطاف پذیری بالایی هم به محصول بخشیده است.

بیشتر بخوانید : شلنگ جهت اسید سولفوریک

 بررسی کاربرد شیلنگ مقاوم در برابر مواد شیمیایی

  • استفاده در صنایع پتروشیمی
  • استفاده در صنایع نفت
  • استفاده در صنایع گاز
  • استفاده از شیلنگ مقاوم در برابر مواد شیمایی در صنایع بهداشتی
  • استفاده برای بارگیری و تخلیه مواد شیمیایی

 انواع شیلنگ مقاوم در برابر مواد شیمیایی

از شیلنگ مقاوم در برابر مواد شیمیایی جهت انتقال انواع مواد شیمیایی صنعتی استفاده می‌کنند و کار با مواد شیمیایی می‌تواند بسیار خطرناک باشد، بنابراین شیلنگ مقاوم در برابر مواد شیمیایی باید در مقابل فشارهایی که بر روی آن وارد شده مقاومت داشته باشد.

در ادامه به بررسی کاربردهای مختلف این محصول می‌پردازیم.

شیلنگ مقاوم در برابر مواد شیمیایی برای انتقال نفت

از شیلنگ مقاوم در برابر مواد شیمیایی و لوله‌های انتقال نفت جهت انتقال حلال‌های نفتی وگازی و دیگر محصولات نفتی در صنایع استفاده می‌شود. این شیلنگ مقاوم در برابر مواد شیمیایی معمولاً در صنایعی چون کشاورزی، کشتی سازی، معادن، راه آهن، کارخانه‌ها و ساخت و سازهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع از آن برای انتقال مواد بر پایه روغن با حرارت زیاد می‌توان استفاده کرد.

بیشتر بخوانید : شلنگ جهت هیدروکربنها

شماره تماس : 0218870220502188556845

این محصولات همچنین برای سرویس مکش و تخلیه در ماشین تانکر دار مناسب می‌باشند. شیلنگ مقاوم در برابر مواد شیمیایی برای انتقال نفت به طور کلی از لاستیک مصنوعی ساخته شده و از مقاومت روغنی متوسط ​​تا زیاد برخوردار می باشند.

شیلنگ مقاوم در برابر مواد شیمایی با خاصیت ضد سایش

شیلنگ مقاوم در برابر مواد شیمیایی با خاصیت ضد سایش، محصولات مقاوم و محکمی می‌باشند که مواد ساینده و درشتی بدون چربی همچون سنگ، تراشه، دوغاب، گل، ماسه، سنگ آهک و پلاستیک را انتقال می‌دهند.

این شیلنگ مقاوم در برابر مواد شیمیایی به طور معمول از لاستیک خالص و ضخیم ساخته می‌شد، اما با گذشت سال‌ها، مهندسی این محصول پیشرفته تر شده و ترکیباتی که به آن اضافه گردید که سبب کاهش وزن آن و افزایش انعطاف پذیری شیلنگ مقاوم در برابر مواد شیمیایی شده است. شیلنگ‌های ضد فرسایش چرخه عمر محدودی دارند و عمر این نوع محصول  بسته به شرایط کار، ساعت استفاده از محصول و مواد یا کالای منتقل شده متفاوت می‌باشند.

تست و بازرسی شیلنگ مقاوم در برابر مواد شیمیایی

علاوه بر نوع شیلنگی که برای پروژه یا محل کار خود استفاده می‌کنید، لازم است که شیلنگ‌ها به طور مرتب مورد بازرسی و آزمایش قرار بگیرند. شیلنگ مقاوم در برابر مواد شیمیایی باید پیش از هر بار استفاده بازرسی شوند، به ویژه هنگام کار با مواد شیمیایی خطرناک بازرسی این محصول لازم و ضرورری می‌باشد.

شما باید به شکل بصری روزانه شیلنگ را بازرسی نمایید تا مطمئن شوید هیچ ترک، بریدگی و سایشی در آن وجود نداشته باشد. ما در کاوندگان کویر سبز بهترین محصول را در اختیارتان قرار می‌دهیم تا با خیال راحت آن را مورد استفاده قرار دهید و نگران نشت مواد شیمیایی نباشید.

شیلنگ نسوز مقاوم در برابر مواد شیمیایی

شیلنگ‌های نسوز و مقاوم که بیشتر به رنگ شفاف و شیری در بازار موجود می‌باشند را مطمئنا همگی دیده اید، این شیلنگ مقاوم در برابر مواد شیمیایی به نام شیلنگ نسوز معروف است که در ساختارش از سیلیکون ۱۰۰درصد خالص استفاده شده است . شیلنگ نسوز می‌تواند دمایی میان ۱۰۰- تا ۲۵۰درجه سانتی گراد را تحمل نماید.

از جمله ویژگی های این شیلنگ مقاوم در برابر مواد شیمیایی این است که در مقابل پاره شدن و ترکیدگی بسیار مقاوم می‌باشد و همچنین قادر است اشعه ماوراء بنفش را تحمل نموده و از انعطاف پذیری عالی هم برخوردار میاشند. این شیلنگ مقاوم در برابر مواد شیمیایی در کنار انعطاف پذیری بالای خود به هیچ عنوان شکسته نمی‌شود و همچنین از شعاع خمش بسیار خوبی برخوردار است و به راحتی می‌توان برای محیط های مختلف از آن استفاده نمود. استفاده از شیلنگ نسوز در محیط هایی با درجه حرارت زیاد از ویژگی‌های عالی آن به شمار می‌رود و همچنین این محصول طول عمر بالایی داشته و در مقابل فرسایش و اکسیداسیون هم بسیار قوی عمل خواهد کرد.

عدم جذب مایعات و مقاومت در مقابل مواد شیمیایی گوناگون نیز از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد شیلنگ‌های نسوز محسوب می‌شود.

شیلنگ مقاوم در برابر مواد شیمیایی از نوع ناجین

نام دیگر شیلنگ ناجین شیلنگ پلی آمید است که در صنایع مختلفی از آن استفاده می‌کنند. از جمله ویژگی‌های این شیلنگ مقاوم در برابر مواد شیمیایی طول عمر بالا، مقاومت در مقابل فشار، تحمل حرارت بالا، انعطاف پذیری و مقاومت در مقابل ارتعاش می باشد. از شیلنگ پلی آمید در تولید ابزارهای پزشکی، صنایع غذایی، سیستم پنوماتیک و هیدرولیکی و همچنین در خودرو سازی استفاده می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شیلنگ مقاوم در برابر مواد شیمیایی می‌توانید با کاوندگان کویر سبز تماس بگیرید.

شماره تماس : 0218870220502188556845

جدیدترین مقالات

شلنگ کامپوزیت High Temperature

امروزه برای جا به جایی، تخلیه و کنترل برخی سیالات خاص شلنگ‌هایی طراحی و ساخته می‌شوند که کاربردهای

شلنگ کامپوزیت LPG Gas Service

شلنگ‌ها ابزارهای مهمی برای انتقال مایعات، گازها و سیالات خاص هستند و در انواع گوناگونی تولید می‌شوند که