Kavandegan

شیلنگ انتقال مواد شیمیایی

Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email
Share on linkedin

فهرست مطالب :

شیلنگ انتقال مواد شیمیایی

شیلنگ انتقال مواد شیمیایی در واقع به نوعی از شیلنگ اطلاق می شود که جهت انتقال اسیدها، مواد شیمیایی، حلال و فرآورده‌های نفتی، مکش و تخلیه مواد شیمیایی و حلال، انتقال مواد شیمیایی، الکل، انواع اسید و نفت کاربرد دارد. از این رو جنس شیلنگ انتقال مواد شیمیایی باید به گونه‌ای باشد که با این مواد سازگار بوده و دچارخورندگی نشود که در ادامه این مطلب به ویژگی‌های شیلنگ انتقال مواد شیمیایی می‌پردازیم تا با آگاهی از کاربرهای آن، این محصول را تهیه نمایید.

شیلنگ انتقال دهنده چیست؟

شیلنگ‌های انتقال دهنده به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که شیلنگ انتقال مواد شیمیایی یکی از انواع آن محسوب می‌شود. به طور کلی کار این محصول انتقال مواد مایع و نظیر آن می‌باشد که با توجه به نیاز خود انتخاب می‌کنید شیلنگ انتقال شیمیایی به دردتان می‌خورد یا نه. شیلنگ انتقال دهنده بسیاری از محصولات مایع را جا به جا به جا می‌کند و بستگی به نوع مایعی که قرار است جا به جا شود خریداری می‌شود.

با توجه به اهمیت کاربرد این محصول و انتخاب نوع آن در ادامه بررسی انواع مختلف می‌پردازیم تا با اطاعات کافی محصول مورد نیازتان را بشناسید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در خرید شیلنگ انتقال مواد شیمیایی می‌توانید با ما در کاوندگان کویر سبز تماس بگیرید تا کارشناسان ما ضمن بررسی نیازتان، بهترین محصول را در اختیارتان قرار دهند.

کاربرد و بررسی ویژگی‌های شیلنگ انتقال مواد شیمیایی و اسیدی

از آن جا که اسید ماده‌ای می‌باشد که خاصیت خورندگی دارد؛ باید در انتخاب شیلنگ انتقال مواد شیمیایی آن بسیار دقت نمایید. چرا که هر نوع شیلنگی با هر جنسی توانایی حمل این ماده را ندارد و هر قدر که ماده اسیدی تر باشد؛ به مراتب باید جنس شیلنگ حمل کننده و انتقال دهنده آن هم برای حمل اسید قوی مناسب تر باشد. به همین دلیل است که لایه داخلی بیشتر شیلنگ‌‌های انتقال دهنده مواد شیمیایی و اسیدی از یک نوع تفلون ساخته شده‌ و این شیلنگ انتقال مواد شیمیایی به قدری مقاوم به اسید می‌باشد که می‌تواند اسیدهایی با ۹۹ درصد را هم جا به جا کند.

مسئله جا به جایی اسید تنها ph  آن نبوده و مورد دیگر قابل توجه سازندگان شیلنگ انتقال مواد شیمیایی و اسیدی با پی اچ نزدیک به یک، این می‌باشد که گذر اسید از شیلنگ مورد نظر باعث افزایش درجه حرارت نیز خواهد شد. بنابراین سازندگان باید به این نکته نیز توجه نمایند که شیلنگ انتقال مواد شیمیایی و اسیدی ساخته شده مورد نظر علاوه بر مقاومت در مقابل مواد اسیدی و شیمیایی باید در مقابل درجه حرارت های بالا نیز  بسیار مقاوم باشد.

به صورت معمول این محصول به دو شکل فنردار و نخ دار تولید می‌گردد که مورد مصرفی تعیین خواهد کرد شما از کدام محصول استفاده نمایید. از طرفی نیز شیلنگ انتقال مواد شیمیایی فقط در سه رنگ تولید و در بازار عرضه می‌شود که این سه رنگ عبارتند: از سبز، آبی و مشکی.

شیلنگ انتقال مواد شیمیایی و سوختی

در کنار کاربردهای متنوع شیلنگ‌های انتقال دهنده، شیلنگ انتقال مواد شیمیایی و سوختی نیز برای انتقال بسیاری از مواد سوختی کاربرد دارد، برای مثال: می‌توان به موادی چون بنزین، نفت، گازوئیل و غیره اشاره نمود.  همچنین مصارف متعدد این محصول باعث شده است که تولید این شیلنگ انتقال مواد شیمیایی کارآمد نیز افزایش یابد. شیلنگ انتقال مواد شیمیایی و سوختی از لایه‌های پلی استر ساخته شده اکه لبته در بعضی مواد الیاف پلاستیکی جایگزین لایه پلی استری خواهد شد و این جا به جایی تأثیری بر کیفیت و عملکرد شیلنگ انتقال مواد شیمیایی ندارد.

نهایت دمایی که این محصول برای کارآمدی خود تحمل خواهد کرد، چیزی حدود ۸۰ درجه سانتیگراد می‌باشد و شایان ذکر است که شیلنگ انتقال مواد شیمیایی سوختی انعطاف بسیار بالایی دارد. قابل توجه است که این محصول در متراژ و رنگ خاصی تولید نشده و در واقع رنگ و متراژ را سوخت قابل حمل آن مشخص خواهد کرد که در صورت نیاز به این شیلنگ انتقال مواد شیمیایی کاربردی می‌توانید با ما در کاوندگان کویر سبز تماس بگیرید.

 بررسی کلی ویژگی‌های شیلنگ انتقال مواد شیمیایی

همانطور که اشاره کردیم شیلنگ انتقال مواد شیمیایی به علت ویژگی های خاصی که دارد، متمایز از دیگر شیلنگ‌ها می‌باشد و در واقع نیتریل و پلاستیک سبب می‌شود که این شیلنگ‌ها در مقابل انواع محلول اسیدی و انواع حلال‌ها  مقاومت زیادی داشته باشند و همین مقاومت نیز موجب استحکام در مقابل سایش، سرما و گرما، انعطاف پذیری بالا برای جلوگیری از ترک خوردگی و… می‌شود.

شیلنگ انتقال مواد شیمیایی با توجه به کاربرد آن در رنگ‌های مختلف طراحی شده است که هر کدام از آن رنگ‌ها بیانگر ویژگی های خاص این محصول می‌باشد تا مشتریان بتوانند به آسانی محصول مورد نظر خود را انتخاب نمایند. با توجه به شرایط محیطی که شیلنگ انتقال مواد شیمایی در آن بکار می رود و هم غلظت موادی شیمیایی و مقدار موادی که قرار است از آن شیلنگ عبور نماید، باید در انتخاب این محصول دقت کامل انجام شود، چرا که نشت مواد شیمیایی و مواد اسیدی برای سلامت انسان و برای محیط زیست بسیار خطرناک می‌باشد، بنابراین به این علت انتخاب مناسب نوع شیلنگ انتقال مواد شیمیایی بسیار مهم و حیاتی خواهد بود.

اتصالات مربوط به شیلنگ انتقال مواد شیمیایی

برای اینکه از اهمیت سازگاری اتصالات اطلاع یابید با یک مثال برایتان توضیح می‌دهیم:  برای مثال دما می‌تواند مقاومت شیمیایی را تغییر دهد چرا که بعضی از مواد شیمیایی در دماهای بالاتر، ماهیت بسیار خطرناکی پیدا می‌کنند و این موضوع سبب خواهد شد توانایی شیلنگ کاهش یابد، بنابراین جهت تعیین دما و به منظور انتخاب شیلنگ انتقال مواد شیمیایی و اتصالات آن، حتما چارت مقاومت شیمیایی را کنترل و بررسی کنید تا مطمئن شوید، مواد شیمیایی که قرار است با این شیلنگ انتقال مواد شیمیایی انتقال یابد، در آن محدوده دمایی با لاستیک شیلنگ و اتصالات آن کاملا سازگار باشند. بنابراین این نکته هم مهم خواهد بود که علاوه بر شیلنگ، اتصالات مربوط به آن هم باید با مواد شیمیایی و اسیدی سازگار باشند تا عمل انتقال مواد شیمیایی به خوبی انجام شود.

جدیدترین مقالات

شلنگ کامپوزیت High Temperature

امروزه برای جا به جایی، تخلیه و کنترل برخی سیالات خاص شلنگ‌هایی طراحی و ساخته می‌شوند که کاربردهای

شلنگ کامپوزیت LPG Gas Service

شلنگ‌ها ابزارهای مهمی برای انتقال مایعات، گازها و سیالات خاص هستند و در انواع گوناگونی تولید می‌شوند که