Kavandegan

فلکسیبل هوز Flexible Hose

Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email
Share on linkedin

فهرست مطالب :

فلکسیبل هوز

امروزه فلکسیبل هوز (flexible hose = شلنگ انعطاف پذیر) جزء جدا نشدنی صنعت می‌باشند که از علل اصلی تولید شیلنگ فلکسیبل هوز می‌توان به پوشاندن نقاط ضعف شیلنگ‌های مرسوم اشاره کرد. به عبارت دیگر این محصول جایگزینی مناسب برای پوشش نقص دیگر شیلنگ‌ها در استفاده‌های مختلف می‌باشند که ضد نشت، بسیار انعطاف پذیر، مقاوم در برابر خوردگی و سازگار با طیف گسترده‌ای از مواد است. به طور کلی فلکسیبل هوز یک محصول کارا برای استفاده در شرایط سخت محیطی می‌باشد که در کاوندگان کویر سبز قابل تهیه است.

همچنین شیلنگ‌های  متنوعی مثل شلنگ لاستیکی، PTFE ، کامپوزیت و ترموپلاستیک در سایت کاوندگان کویر سبز وجود دارد که می‌توانید با توجه به نیازتان آن را  انتخاب و خریداری نمایید. در ادامه این مطلب با توجه به کارایی فلکسیبل هوز به ویژگی‌های منحصر به فرد این محصول اشاره خواهیم کرد.

شماره تماس : 0218870220502188556845

ویژگی‌های فلکسیبل هوز

نفوذ ناپذیری از ویژگی‌های فلکسیبل هوز

در حالی که دیگر شیلنگ‌های مرسوم به علت ماهیت ساخت آن‌ها نفوذپذیر هستند، شلنگ های انعطاف پذیر (فلکسیبل هوز) به هیچ عنوان اجازه نفوذ داخلی و خارجی را نخواهند داد. چرا که ساخت پیشرفته و چند لایه سیم بافته شده از فولاد در فلکسیبل هوز ضد زنگ سبب عدم نشتی و نفوذ ناپذیری این محصول خواهد شد. اگر “عدم نفوذ” یکی از معیارهای اصلی شما برای خرید این محصول است، از آنجا که ماده مورد انتقال شما گران یا سمی می‌باشد، بهتر است در خرید خود دقت بسیاری به خرج دهید. همچنین این محصول اجازه نفوذ مواد خارجی را نداده و هیچ فرصتی برای آلودگی ماده مورد انتقال وجود ندارد که این منجر به انتقال ماده پاکیزه و ایمن می‌شود.

بیشتر بخوانید : شلنگ انتقال محصولات نفتی

سازگاری شیمیایی از ویژگی های فلکسیبل هوز

برای جلوگیری از خوردگی و خرابی فلکسیبل هوز، مهم است که شیلنگ خود را با ماده مورد انتقال سازگار نمایید و همچنین، شما باید شرایط محیطی که شلنگ در آن قرار دارد را در نظر داشته باشید. شیلنگ‌های فلزی انعطاف پذیر (فلکسیبل هوز) با طیف گسترده‌ای از مواد شیمیایی سازگار می‌باشند و در برابر شرایط سخت محیطی مقاومت بسیاری نشان می‌دهند. بنابراین اگر شیلنگ شما در معرض مواد شیمیایی داخلی یا محیطی قرار می‌گیرد، فلکسیبل هوز بهترین انتخاب برای شما می‌باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص میزان سازگاری با مواد شیمیایی می‌توانید با کاوندگان کویر سبز تماس بگیرید تا تمامی اطلاعات مورد نیاز در خصوص فلکسیبل هوز را در اختیارتان قرار دهند.

بیشتر بخوانید : سیستم آب باران

محدوده دما برای استفاده از فلکسیبل هوز

فلکسیبل هوز به دلیل مقاومت در مقابل دمای بسیار زیاد و پایین بسیار شهرت دارد، چرا که با گرم یا سرد شدن بیشتر از حد ماده مورد انتقال، طول عمر شلنگ سنتی کوتاه خواهد شد و این مسئله در نهایت منجر به خرابی شلنگ و خرابی سیستم می‌گردد. این در حالی است که فلکسیبل هوز می‌تواند در شرایط بالا و پایین شدن دمای محیط و ماده مقاومت بسیاری از خود نشان دهد. بنابراین اگر به دنبال یک شیلنگ هستید که ضمن حفظ یکپارچگی و انعطاف پذیری، دامنه وسیعی از دما را تحمل نماید، فلکسیبل هوز بهترین انتخاب برای شما می باشد.

شماره تماس : 0218870220502188556845

 پیشگیری و مقاوت در برابر خرابی فاجعه بار

اگر در کاربردی که به منظور آن شیلنگ را استفاده می‌کنید، احتمال خرابی فاجعه بار وجود داشته باشد، شیلنگ‌های فلزی فلکسیبل هوز یکی از موارد مناسب پیش روی شما می‌باشند. در مقایسه با شیلنگ‌های سنتی، فلکسیبل هوز در صورت خرابی فاجعه بار بهتر عمل نموده و برخلاف اتصالات شیلنگ سنتی، اتصالات شیلنگ‌های بافته شده فلزی فلکسیبل جوش داده می شوند. از این رو در صورت خرابی، شیلنگ‌های فلکسیبل هوز خسارت کمتری وارد نموده و از کار افتادگی و آسیب دیدگی کل سیستم به شکل قابل توجهی کاسته خواهد شد. شیلنگ‌های فلکسیبل هوز در صورت خرابی ممکن است یک شکاف کوچک ایجاد نماید تا یک سوراخ بزرگ که خسارت کمتری ایجاد شود.

بیشتر بخوانید : شلنگ کامپوزیتی LNG

استفاده از فلکسیبل هوز در خلا کامل

فلکسیبل هوز یک انتخاب مناسب در کاربردهای خلا کامل می‌باشد و شیلنگ‌های سنتی ممکن است، در کاربرد خلا دچار فرو پاشی گردند. این در حالی است که فلکسیبل هوز یکپارچگی خود را در خلا کامل حفظ خواهند کرد، از این رو اگر کاربرد شما به خلا کامل نیاز دارد، شیلنگ انعطاف پذیر هوز را بهتر از گزینه‌های دیگر خواهید یافت. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کارکرد فلکسیبل هوز در خلا کامل می‌توانید با کاوندگان کویر سبز تماس بگیرید.

 بررسی شرایط محیطی برای استفاده از فلکسیبل هوز

اگر شیلنگ شما نیاز به کار در شرایط بسیار سخت محیطی دارد، فلکسیبل هوز هر آنچه را که نیاز دارید در اختیارتان قرار می‌دهد. برخلاف شیلنگ سنتی، فلکسیبل هوز با یک، دو یا چند لایه سیم فولادی ضد زنگ بافته خواهد شد و این غلاف بافته شده، از شلنگ در مقابل مواد ساینده محیط محافظت می‌کند و  همچنین عملکرد این محصول را در معرض نور آفتاب و یا در کنار منابع حرارتی ممکن خواهد کرد.

بیشتر بخوانید : تخلیه آب باران

چه زمانی به فلکسیبل هوز نیاز داریم؟

به طور خلاصه، هر آنچه که می‌تواند به شما هشدار دهد که به یک فلکسیبل هوز نیاز دارید، به شرح زیر است:

  • زمانی که سیستم در معرض گرمای شدید قرار می‌گیرد، چه در داخل و چه در خارج شما به یک فلکسیبل هوز نیاز دارید.
  • زمانی که سیستم در معرض مواد شیمیایی خورنده، سنگین و خشن می‌باشد، این محصول به کارتان می‌آید.
  • زمانی که ماده با دمای بالا باید تحت شرایط خلاء کامل یا فشار زیاد منتقل گردد.
  • اگر شلنگی که استفاده می‌کنید به طور مداوم در معرض یک منبع آتش و حرارت قرار داشته باشد.
  • در صورتی که مواد مورد انتقال گران یا سمی باشند و هیچ نفوذی مجاز نباشد.
  • انعطاف پذیری بسیار زیاد یک معیار مهم و مورد نیاز می‌باشد که فلکسیبل هوز آن را داراست.
  • زمانی که نیاز دارید از پیچ خوردگی و خمش بیش حد شیلنگ جلوگیری نمایید.

بیشتر بخوانید : شیلنگ کامپوزیتی LPG

فلکسیبل هوز

اگر کار شما به هر یک از موارد بالا نیاز  دارد، بهتر است، فلکسیبل هوز را انتخاب کنید. با دانستن اینکه چه زمانی باید از شیلنگ‌های فلزی انعطاف پذیر استفاده نمایید، اطمینان حاصل کنید که تصمیم درستی گرفته اید، چرا که انتخاب شما بهینه شده و طول عمر فلکسیبل هوز افزایش پیدا می‌کند.

شماره تماس : 0218870220502188556845

جدیدترین مقالات

شلنگ کامپوزیت High Temperature

امروزه برای جا به جایی، تخلیه و کنترل برخی سیالات خاص شلنگ‌هایی طراحی و ساخته می‌شوند که کاربردهای

شلنگ کامپوزیت LPG Gas Service

شلنگ‌ها ابزارهای مهمی برای انتقال مایعات، گازها و سیالات خاص هستند و در انواع گوناگونی تولید می‌شوند که