مرکز پخش شلنگ کامپوزیت کشتی به کشتی

Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email
Share on linkedin

فهرست مطالب :

برای انتقال مواد شیمیایی مایع خطرناک و گازهای سایکوژنیک که اغلب به صورت دریایی حمل و نقل و جا‌به‌جا می‌شوند به شلنگ‌های خاصی نیاز است که به آن شلنگ کامپوزیت کشتی به کشتی می‌گویند. این شلنگ‌ها برای محیط زیست دریایی طراحی شده و بسیار مقاوم و انعطاف پذیر هستند. شلنگ‌ها از چند لایه ترمو پلاستیک و لایه پارچه‌ای و… طراحی شده‌اند. در این مطلب به مرکز پخش شلنگ کامپوزیت کشتی به کشتی می‌پردازیم.

کاربرد شلنگ کامپوزیت

در خصوص مرکز پخش شلنگ کامپوزیت کشتی به کشتی بایستی گفته شود که این محصول کاربرد بسیاری دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

تخلیه و بارگیری فراورده‌های نفتی و شیمیایی، انتقال سیالات نفتی بین تاسیسات و سازه‌های زمینی، دریایی و همچنین کشتی به کشتی، انتقال آب باران در مخازن سوخت درب شناور، انتقال سیالات گازی و شیمیایی در سیستم‌های متفاوت اعم از حرارتی و برودتی از کاربردهای شلنگ کامپوزیت کشتی به کشتی هستند. شلنگ انعطاف‌پذیر کامپوزیت، برای بار اول توسط کشور انگلیس تولید شد و طی سال‌های متمادی از لحاظ کیفیت تغییرات قابل ملاحظه‌ای کرده است. شلنگ کامپوزیت توانسته به‌دلیل امتیازات ویژه در بسیاری از موارد جایگزین شلنگ‌های لاستیکی شود.

انعطاف پذیری فوق العاده، سبکی، مقاومت نسبت به مواد نفتی، روغنی و شیمیایی، عدم شکستگی در لرزش و استفاده آن در طولانی مدت، سازگاری با انواع شرایط آب و هوایی، سازگاری با محیط زیست و طول عمر بالا از ویژگی‌های شلنگ‌های انعطاف‌پذیر می‌باشد.

مزایای شلنگ کامپوزیت کشتی به کشتی

در ادامه به مزایای مرکز پخش شلنگ کامپوزیت کشتی به کشتی اشاره شده است:

  • به علت استفاده از مواد پلی آمید، پلی پروپیلن و تفلون در ساخت این نوع شلنگ‌ها که در مقابل کلیه مواد نفتی و شیمیایی مقاوم هستند، فرسایش شلنگ‌های کامپوزیت به صفر رسیده و سبب طول عمر شلنگ و عدم آلودگی سیالات مربوطه خواهد شد.
  • شلنگ‌های کامپوزیت به علت سبک بودن (یک سوم وزن مشابه لاستیکی آن) سبب راحتی و سرعت انجام عملیات می‌شود.
  • شلنگ‌هایکامپوزیت در وضعیت مختلف آب و هوایی و همچنین سرما و گرما انعطاف پذیر بوده و تغییری نخواهند کرد.
  • شلنگ‌های کامپوزیت به علت مقاومت در مقابل آتش، می‌تواند فرصت بیشتری را جهت اطفا و کنترل حریق فراهم آورد. همچنین این نوع شلنگ به دلیل دارا بودن سیستم ارت در مقابل الکتریسیته ساکن محیط ایمن می‌باشد.
  • یکی از امتیازات مهم شلنگ‌های کامپوزیت رنگ شاخص آن است که کاربر را قادر به تشخیص نوع کاربرد آن خواهد کرد. این رنگ‌ها در تمامی کشورها به این شرح ساخته می‌شوند. رنگ قرمز جهت بنزین معمولی، سبز برای بنزین سوپر، زرد جهت نفت و گاز، آبی برای نفت و سفید جهت آب باران که مانع از اشتباه کاربر و تداخل سیالات می‌شود.

کلام آخر

در واقع ساختار شلنگ کامپوزیت از چند لایه ترمو پلاستیک، لایه‌ی پارچه‌ای محکم، لایه ضد نشتی و روکش خارجی تشکیل شده که توسط فنرهای داخلی و خارجی استیل به یک‌دیگر متصل شده‌اند. شلنگ فشار قوی هیدرولیک، شلنگ سیم‌دار و شلنگ نخ‌دار، اسامی دیگر این محصول است. در این مطلب به مرکز پخش شلنگ کامپوزیت کشتی به کشتی پرداختیم. از این که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید سپاس‌گزاریم.

جدیدترین مقالات