Kavandegan

شیلنگ کامپوزیتی صنعتی

Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email
Share on linkedin

فهرست مطالب :

شیلنگ کامپوزیتی صنعتی

یکی از انواع شیلنگ سوخت، شیلنگ کامپوزیت است که از چندین لایه مواد مارپیچی طراحی و ساخته‌ می‌شود و دارای کاربردهای گوناگونی است. شیلنگ کامپوزیتی صنعتی هم یکی از نوع‌های شلینگ کامپوزیت است که در صنایع مختلف از آن استفاده می‌شود. این شیلنگ در برابر اسیدها، قلیاها و حلال‌های آلی بسیار مقاوم عمل می‌کند و از ضریب ایمنی بالایی برخوردار است. برای آشنایی بیشتر با این شیلنگ پرکاربرد کاوندگان کویر سبز (تولید کننده شیلنگ کامپوزیت) را همراهی نمایید.

شیلنگ کامپوزیتی صنعتی چیست؟

شیلنگ انعطاف پذیر کامپوزیت صنعتی نوعی شیلنگ کامپوزیت و یا نوعی لوله کشی برای اتصال دو نقطه دور برای انتقال مایعات و سیالات محسوب می‌شود. در تهیه آن از موادی مانند پلی‌آمید، پلی پروپیلن و تفلون استفاده می‌شود. این شیلنگ در برابر مواد نفتی و شیمایی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار بوده و متریال به‌کار رفته در ساخت آن به‌گونه‌ای است که مانع خوردگی و سایش این شیلنگ‌ها شود. این مواد باید به‌گونه‌ای عمل کنند که علاوه بر خوردگی شیلنگ و حفظ آن از مواد سمی، باعث طول عمر شیلنگ نیز بشوند. در ضمن این مواد باید طوری عمل کنند تا سیالاتی که توسط این شیلینگ‌ها جابه‌جا می‌شوند، دچار آلودگی نشوند.

کاربردهای شیلنگ کامپوزیتی صنعتی

شیلنگ‌های کامپوزیت به دلیل ساختاری که دارند برای موارد گوناگونی می‌توان از آن‌ها استفاده نمود. این شلینگ‌های کاربردهای زیادی هم دارند و در انتقال و جا به‌جایی سوخت و سیالات از آن‌ها استفاده می‌شود.

در ادامه به برخی از کاربردهای شیلنگ کامپوزیتی صنعتی اشاره شده است:

  • کاربرد این شیلنگ در تجهیزات کارخانه‌ها
  • قابل استفاده در بارگیری و تخلیه قطارهای راه آهن و مخازن ماشین‌ها
  • کاربرد در ایستگاه‌های مخلوط کردن، پرکردن درام و عملیات پمپ انواع سوخت

از کاربرد دیگر این شیلنگ می‌توان برای انواع مواد شیمایی و پتروشیمی‌ها مانند سوخت‌های زیستی، کلر و اسید سولفوریک اشاره کرد.

دلایل محبوبیت شیلنگ کامپوزیت

در ادامه قرار است به قابلیت‌های مهم شیلنگ کامپوزیت اشاره کنیم که سبب محبوبیت این مدل از شیلنگ شده است:

  • قابلیت انعطاف پذیری این شیلنگ

در طراحی انواع شیلنگ کامپوزیت، سیم‌های فلزی داخلی و خارجی تعبیه شده در آن، به‌صورت مارپیچی در هم پیچیده شده‌اند که سبب استحکام و انعطاف پذیری بالای این شیلنگ می‌شوند. این ساختار سبب می‌شود تا شیلنگ کامپوزیتی صنعتی در فشار زیاد در هنگام بارگیری و حمل و نقل از انعطاف بالایی برخوردار باشد و راحت‌تر خم شود.

  • قابلیت مقاومت شیمیایی بالا

شیلنگ‌های کامپوزیت وظیفه انتقال مواد شیمایی و مایعات و سیالات را بر عهده دارند و باید از ضریب ایمنی و مقاومت شیمیایی بالایی برخوردار باشند تا بتوانند مواد شیمایی سمی را در خود جای دهند و حمل کنند یا انتقال دهند.

  • قابلیت ایمنی

لایه‌های پلاستیکی بسیاری در شیلنگ کامپوزیتی صنعتی و شیلنگ‌های کامپوزیت به‌کار رفته تا این محصول در برابر مواد شیمایی که قرار است در خود جای دهد، از ایمنی بالایی برخوردار باشد.

بیشتر بخوانید : قیمت شیلنگ کامپوزیت 1402

ویژگی‌های مهم شیلنگ کامپوزیت

یکی از ویژگی‌های مهم شیلنگ کامپوزیت انعطاف پذیری بالای این محصول است و به دلیل مواد پلاستیکی به‌کار رفته در آن در زمان خم شدن این لایه‌ها روی هم می‌لغزند و خمیدگی این محصول بسیار راحت‌تر شده و سبب می‌شود که شیلنگ کامپوزیتی صنعتی هرگز دچار شکستگی نشود.

این شیلنگ از موادی ساخته شده است که در برابر حریق، خوردگی، سایش و آسیب دیدگی از ایمنی بالایی برخوردار باشد و این یکی از ویژگی‎‌های مهم این محصول است، زیرا همیشه با مواد خطرناکی در ارتباط است.

شیلنگ کامپوزیت در برابر شرایط مختلف دما و آب و هوایی نیز بسیار مقاوم می‌باشد و نزدیک به 7 سال طول عمر مفید دارد که این ویژگی آن را به یک محصول پرمصرف تبدیل کرده است.

خرید شیلنگ کامپوزیتی صنعتی در شرکت کاوندگان کویر سبز

وظیفه شیلنگ‌های کامپوزیت در حمل و نقل مواد شیمیایی و سمی بسیار مهم، حساس و خطرناک است و به همین دلیل ما در شرکت کاوندگان کویر سبز تصمیم گرفتیم تا محصولی ایمن، باکیفیت و حساسیت بالا و قیمت عالی و مناسب را جهت استفاده شما مشتریان عزیز تولید نماییم و بتوانیم با این کار هم رضایت مشتری ایرانی و هموطنان خود را به‌دست آوریم و هم این محصول را به کشورهای دیگر صادر کنیم.

شرکت کاوندگان کویر سبز به کیفیت بالای محصولات تولیدی خود و همچنین رضایت مشتریان خود بسیار اهمیت می‌دهد و تمامی محصولات خود را با بالاترین استاندارد جهانی تهیه و تولید می‌کند تا بتواند محصولاتی باکیفیت بالا و قیمت مناسب و منصفانه به مشتریان خود ارائه دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتری در مورد تهیه و خرید شیلنگ کامپوزیتی صنعتی با ما در کاوندگان کویر سبز تماس حاصل نمایید.

 

جدیدترین مقالات

شلنگ کامپوزیت High Temperature

امروزه برای جا به جایی، تخلیه و کنترل برخی سیالات خاص شلنگ‌هایی طراحی و ساخته می‌شوند که کاربردهای

شلنگ کامپوزیت LPG Gas Service

شلنگ‌ها ابزارهای مهمی برای انتقال مایعات، گازها و سیالات خاص هستند و در انواع گوناگونی تولید می‌شوند که